mereka

Monday, October 28, 2013

Struggle

BISMILLAH .

aku menulis hari ni sebab aku rasa macam nak menulis .
minggu ni ,
macam macam aku kena hadap .
sabar .
hahahaha .

aku ada baca ,
kalau Allah bagi dugaan dekat kita ,
maknanya kita sedang diuji .
Dia nak tengok , adakah hambaNya sabar pada dugaan yang diberi .
korang pun tahu ,
Allah suka kalau hambaNya meminta dan meluahkan segala pada Dia .
seronokkan ?

tak perlu nak bagitahu bagitahu pada leplep korang kalau ada masalah .
kadang kadang leplep kau bukan dengar pun ,
dia dengar tapi , ko puas camtu je .
memang la orang kata kalau cerita masalah , cerita kan je pun dah cukup buat kau rasa tenang .
tapi ada bezanya .

Allah akan dengar segala rintihan kita ,
Dia akan memberikan kita lebih baik dari apa yang kita pinta .
Dia tahu apa yang terbaik untuk kita .
jadi ,
kalau apa yang kau nak kau tak dapat ,
maknanya ,
Dia ada perancangan yang lebih baik untuk kau .
just , you need to be patient .

kalau Dia tak bagi hari ni ,
Dia bagi esok .
kalau Dia tak bagi esok ,
Dia bagi minggu depan .
kalau Dia tak bagi minggu depan ,
Dia bagi tahun depan .
kalau Dia tak bagi tahun depan ,
Dia bagi masa kat akhirat nanti .
lagi indahkan ? :)

* rezeki , jodoh , ajal , semuanya ditangan Allah . aku tahu rezeki ada di mana mana . :)

No comments:

Post a Comment