mereka

Tuesday, September 17, 2013

Cita Dan Hati

BISMILLAH .


kisah bermula ,
bila aku kenal hati dalam masa yang singkat .
dalam masa yang sama , aku ada cita .
tapi aku layankan je hati sebab aku still yakin dengan cita aku , yang dah lama dengan aku .

start from that point ,
aku rapat dengan hati ,
aku rasa menjadi habit aku bila hari - hari aku rasa perlu berhubungan dengan dia .
tapi aku tetap tidak lupakan cita , sebab cita sudah lama aku kenali .

bila lama - lama , aku rasa aku telah menculik hati
tapi , aku masih sayangkan cita .
jadi aku perlu pilih , antara cita dan hati .

bila aku suarakan pada kawan tentang hati ,
kawan mengatakan hati telah menculik aku , and vice versa .
sama ada aku mahu terima atau tidak , depends .
aku rasa ,
tak perlu kan hati buat masa itu ,
kerana cita yang amat aku perlukan di masa itu .
tanpa cita , aku tak akan berjaya ke mana - mana .

apabila , cita sudah selesai ,
aku bersyukur ,
kerana hati masih dengan aku .

bila aku sibuk dengan kerjaya ,
hati mulai jauh ,
salah aku , aku fikir .
aku cuba dekatkan jurang yang jauh semula .
tapi jadi awkward pula .

aku cuba menculik semula hati ,
tapi ,
hahahaha ,
aku lambat .
hati sudah jumpa jiwa .
padan muka aku .

cerita pada kawan ,
semuanya salah aku , hahahaha .
memang betul ,
lepaskan peluang yang ada .
menyesal tak guna .
diam .
jauhkan diri .
lebih baik .

cita masih dengan aku . sampai bila - bila .
Alhamdulillah :)

terima kasih hati .
serius , terima kasih .
mintak maaf .

No comments:

Post a Comment